יישור שיניים
פופולארי באתר

אורטודנטיה – הכל על יישור שיניים

רבים מאיתנו צריכים לעשות יישור שיניים, אך מהי השיטה הטובה והנכונה ביותר ליישור שיניים?

יישור שיניים, נוסף על היותו טיפול אסתטי, מסייע גם לבעיות חניכיים ולשיקום הפה. השיניים הן חלק ממערכת העיכול, הן מרסקות את האוכל לפני הבליעה

אורך תהליך יישור שיניים הוא לרוב 3-5 שנים (תלוי בחומרת ומורכבות המקרה), קיימים אנשים שהשיניים שלהם נמצאות במצב סביר אך הם רוצים שיניים מושלמות, תתפלאו אבל יש אנשים שמוכנים ל"סבול" כמה שנים בשביל לתקן טיפה את השיניים שלהם.

מיהו מומחה ליישור שיניים? אורתודונט הינו רופא שיניים המתמחה ביישור שיניים. פעולת יישור שיניים מתבצעת בדרך כלל החל מגיל 13 ועד שהשיניים מתיישרות.

יישור שיניים, נוסף על היותו טיפול אסתטי, מסייע גם לבעיות חניכיים ולשיקום הפה. השיניים הן חלק ממערכת העיכול, הן מרסקות את האוכל לפני הבליעה. יישור שיניים מסייע ומקל על מערכת העיכול שכן אוכל שאינו מרוסק היטב לא מתעכל טוב. סגירה לא תקינה של הפה עלולה לגרום לבעיות בחניכיים ולעתים גם לכאבי ראש. יישור שיניים חשוב גם לדיבור. שיניים בעלות רווחים גדולים גורמות להגייה משובשת.

יישור שיניים – כיצד זה קורה?
בדרך כלל עד גיל 14 כבר נמצאות בפה כל השיניים הקבועות. לרוב הן צומחות בזווית הנכונה ובמרווח קבוע, אך לעתים כמה השיניים בוקעות בצורה עקומה. הן דוחקות אחת את השנייה ואינן גדלות בצורה אחידה. לפי הסטטיסטיקה כמעט 35% מהאוכלוסייה, ילדים וגם מבוגרים, פונים לטיפולי יישור שיניים. הצורך של יישור שיניים נובע מבעיות תורשתיות, או מפגיעה פיזית וגם מבעיות חניכיים.

יישור שיניים לילדים
יישור שיניים הוא טיפול נפוץ אצל ילדים. כבר בגיל 7-8 ממליצים האורתודנטים לבצע צילום וכבר בגיל 10-12 להתחיל בטיפול של יישור שיניים. יישור שיניים לילדים הוא טיפול בן שני שלבים. בשלב הראשון יגרום האורתודנט להזזת השיניים למקום הנכון בעזרת סמכים או אמצעים אחרים, ובשלב השני ישמור על ייצוב השיניים במקומן החדש במשך תקופה ממושכת. אפשר לשמור על התוצאה בשתי שיטות האחת – באמצעות קיבוע של פס מתכת המוצמד לחלק האחורי של השיניים והשני באמצעות מכשיר נשלף.

יישור שיניים למבוגרים
יישור שיניים למבוגרים. מבוגרים רבים פונים לטיפולי יישור שיניים בשל בעיה אסתטית ובשל בעיות חניכיים. טיפולי יישור שיניים הן מרכיב נפוץ בין הטיפולים של שיקום הפה. יישור שיניים אצל מבוגרים הוא טיפול ארוך יותר ולכן מבוגרים רבים נוטים לבחור בטיפול של יישור שיניים שקוף.

יישור שינים שקוף – היתרונות
• יישור שיניים שקוף זהו טיפול בשיטת אינויזליין. בשיטה זו מיישרי האינויזליין הם כמעט שקופים. בתהליך של יישור שיניים שקוף אך אחד כמעט לא ישים לב להתקן הבלתי נראה.
• אפשר להוריד את המתקן בכל עת, למשל בשעת ניקוי הפה, אין כמעט גירויים בפה.
• אין צורך בכיוון של הסמכים בפה ולכן אפשר לחסוך זמן וביקורים אצל האורתודנט.
• יישור שיניים שקוף מאפשר לראות את תוצאות הטיפול עוד לפני שהתחלנו בו. לפני ההתחלה של טיפוליי יישור שיניים שקוף מבצעים הדמיה וכך אפשר לראות בצורה וירטואלית איך ייראה הפה בגמר הטיפול.
למאמר מלא על יישור שיניים שקוף

כיום ניתן לבצע יישור שיניים גם במרפאות קופות החולים (קופת חולים כללית, קופת  חולים מכבי, ומאוחדת). ישנן יתרונות לביצוע יישור שיניים במרפאות קופות החולים אך ללא ספק במרפאת שיניים פרטית ורופא שיניים אישי יש יתרונות בולטים שכדאי לבדוק אותם.

Back to top button
מי אנחנו I תנאי שימוש ותקנון האתר  I הצהרת נגישות  I פרסמו באתר  I צור קשר

בקרו גם ב: אתר רפואת שיניים I אתר מטפלים I משחקים אונליין I חנות קריסטלים אונליין