שיקום הפהשתלים דנטליים / השתלת שיניים

מהם כתרי זירקוניה?

מהם כתרי זירקוניה? כל מה שצריך לדעת על כתרי זירקוניה

כתרי זירקוניה נחשבים לכתרים אסטטיים ביותר, חזקים, עמידים לאורך שנים והם מובילים. כל מה שצריך לדעת על יתרונות וחסרונות של כתרי זירקוניה

כתרי זירקוניה הינם כתרים חזקים מאוד, הם עמידים לאורך שנים ובעיקר, הם אסטטיים מאוד.

במאמר זה נסקור את היתרונות של כתרי זירקוניה. כתרים אלה נחשבים לשיא הטכנולוגיה בתחום השתלות השיניים והכתרים ויש לכך מספר סיבות אך העיקרית שבהן היא שכיום קיימות טכנולוגיות חדישות המאפשרות עיצוב וייצור ממוחשב לחלוטין של שיניים. התהליך של יצירת הכתר שליניים מתבצע על ידי גילוף צורת השן המבוקשת במחרטה תלת מיימדית ממוחשבת.

רפואת השיניים עשתה בשנים האחרונות פריצת דרך משמעותית בתחום השיקום של בניית שיניים הרוסות. מעבר לקידמה הטכנולוגית שנועדה לקדם את איכות הטיפול ובריאות הפה, נדרש המדע לתת מענה לדרישת המטופלים: לקבל פה בריא, מתפקד, אך בעיקר, בעל מראה אסתטי מרשים.

בניית שיניים הרוסות

בניית שיניים הרוסות היא טיפול משקם, שנדרש בעקבות טיפולי שורש, או שבירת שיניים ברמה שאינה מאפשרת את ציפוי השן. לעיתים שבירת השן כה עמוקה עד כדי פגיעה במוך השן ואז נדרש טיפול שורש.

מהם כתרי זירקוניה?
כתרי הזרקוניה הם כתרי חרסינה ללא מתכת, אסתטיים במיוחד. כתרי חרסינה ללא מתכת עשויים בטכנולוגיות שמעניקות להם מראה טבעי והם משתלבים היטב בשיניים הבריאות, עד שלא ניתן להבדיל ביניהם. כתרי החרסינה ללא מתכת נחשבים לעמידים ואינם פוגעים בבריאות הפה.

לכתרים העשויים מזירקוניה יתרון בולט נוסף מבחינת בריאות השן: הטכנולוגיה מאפשרת התאמה מדוייקת של הכתר למבנה השן והלסת. לכן האפשרות של חדירת חיידקים ודלקות היא קלושה, מה שמאריך את חיי הכתר. נהוג להשתמש בכתרי חרסינה ללא מתכת בעיקר לשיניים קדמיות.

האם כדאי לעשות כתרי זירקוניה בטורקיה?

התשובה מורכבת… ואין תשובה חד משמעית האם כדאי גם לך לעשות כתרי זירקוניה בטורקיה (או במדינות אחרות).

מבחינת מחיר – אין ספק בביצוע השתלות ו /או הוספה של כתרים היא זולה משמעותית מהמחיר בארץ.

מבחינה בריאותית – כאן כל אחד חייב לזכור שבמידה ואנו סובלים ממחלות רקע (סוכרת, לחץ דם ועוד…) ו /או אנו נוטלים תרופות לדילול הדם, קיים סיכון ואנו צריכים לשקול היטב את היתרונות והחסרונות.

מבחינת אחריות – אפשר לומר כמעט בצורה גורפת שביצוע השתלות שיניים / הוספה של כתרי זירקוניה בישראל מגיעה  עם "אחריות" לטיפול שמעניק לנו רופא השיניים במרפאה הפרטית או במרפאת השיניים המופעלות על ידי קופות החולים השונות.

מבחיה מקצועית – קשה לקבוע חד משמעית אך ללא ספק,ף ניתן לומר שמרפאות השיניים בישראל אמורות לעמוד בסטנדרטים גבוהים ביותר.

נכתב על ידי ד"ר דני כץ.

מאמרים קשורים לנושא

Back to top button
מי אנחנו I תנאי שימוש ותקנון האתר  I הצהרת נגישות  I פרסמו באתר  I צור קשר

בקרו גם ב: אתר רפואת שיניים I אתר מטפלים I משחקים אונליין I חנות קריסטלים אונליין